Wij zijn B Corp: Designed with Integrity. Built for Performance.

Klean Kanteen is trots om een Certified B Corp te zijn. We nemen onze maatschappelijke verantwoordelijkheid, en dat gaat over meer dan één initiatief. Van de producten die we maken, de non-profit organisaties waar wij mee samenwerken tot de manier waarop onze klanten in het leven staan ...

Als B Corp is het onze missie om een positieve impact te hebben op de wereld. Het gaat erom elke dag het verschil te maken met kleine, persoonlijke acties. Het naleven van je waarden via je aankopen en keuzes. Samen kunnen we de wereld veranderen met de keuzes die we maken. We stellen ons steeds de vraag: wat voor een bedrijf willen we zijn?

Wat is een B Corp?

Als gecertificeerde B Corp wil je als bedrijf doel en winst in evenwicht houden. B Corp staat voor Benefit Corporation. Gecertificeerde B Corporaties zijn sociale ondernemingen die zijn geverifieerd door B Lab, een non-profitorganisatie. B Lab certificeert bedrijven op basis van de waarde die ze creëren voor niet-aandeelhoudende belanghebbenden, zoals hun werknemers, de lokale gemeenschap en het milieu.

Het is een wettelijke certificering die bedrijven kunnen kiezen in plaats van een LLC of een C Corp te worden, wat vereist dat ze jaarlijks een voordeelrapport indienen bij hun aandeelhouders. Waar C-corps verplicht zijn om winst voor hun aandeelhouders te prioriteren, zijn B-corps verplicht om mensen en planeet op hetzelfde niveau als winst te prioriteren.

Omdat B-corps wettelijk verplicht zijn om rekening te houden met de impact van hun zakelijke beslissingen op werknemers, klanten, leveranciers, gemeenschap en milieu, stellen ze een nieuwe standaard en leiden ze een wereldwijde beweging om het bedrijf te gebruiken als kracht voor het goede. Wanneer for-profitbedrijven de kracht van hun bedrijven benutten, kunnen ze snel een inclusievere en duurzamere economie opbouwen.

Met meer dan 3200 B-corps in 150 industrieën en 71 landen over de hele wereld, drijven onze gezamenlijke waarden al de vraag naar milieuvriendelijke goederen, transparantie en maatschappelijke verantwoordelijkheid van bedrijven. Volgens de Harvard Business Review "verandert het landschap van Amerikaanse bedrijven" en zijn B-corps de toekomst.

Het B Corp-certificaat is een aanduiding dat een bedrijf voldoet aan hoge normen van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Om gecertificeerd te worden moet een bedrijf:

  • Hoge sociale en milieuprestaties aantonen door een B Impact Assessment-score van 80 of hoger te behalen en een risicobeoordeling doorstaan. Multinationals moeten ook voldoen aan de basisvereisten.
  • Een juridische verbintenis aangaan door hun corporate governance structuur te veranderen. Zo is een B Corp verplicht om verantwoording af te leggen aan alle belanghebbenden, niet alleen de aandeelhouders.
  • Transparantie tonen door informatie openbaar te maken over hun prestaties aan de hand van B Lab's normen op hun B Corp profiel op B Lab's website.

Hoe dragen B Corps bij aan een positieve impact?

Elk merk kan zijn producten bestempelen als "groen", "natuurlijk" of "milieuvriendelijk", maar er zijn maar weinig manieren om die claims af te dwingen of te reguleren. Organisaties zoals B Lab voorkomen 'greenwashing' en zorgen ervoor dat de merken die zij certificeren daadwerkelijk beslissingen nemen die goed zijn voor mens en planeet.

Het verantwoordelijk houden van bedrijven is enorm belangrijk bij het verschuiven van onze economie naar een duurzamer, inclusief model dat voor iedereen werkt, maar B Corp stopt daar niet. Naast het pushen van merken om een ​​positieve impact te hebben, stimuleren de initiatieven van B Corp klanten om dagelijks betere beslissingen te nemen.

Zoals B Lab opmerkt: "Mensen willen werken voor, kopen bij en investeren in bedrijven waarin ze geloven. B Corp-certificering is een krachtige manier om die geloofwaardigheid, vertrouwen en waarde op te bouwen."

Hoe dragen B Corps bij aan een positieve impact?

Voor Klean Kanteen betekent B Corp dat we onze gemeenschap en onze planeet op de eerste plaats zetten. Het betekent producten maken die de planeet niet vervuilen, teruggeven via programma's zoals 1% For The Planet, toewijden aan klimaatneutraliteit en samenwerken met non-profit partners in onze gemeenschappen om zinvolle relaties op te bouwen.

Een van de meest opwindende aspecten van ons bedrijf is het werken met geweldige partners die elke dag actie ondernemen om deze planeet een betere plek te maken voor alle levende wezens.

Onze Nonprofit Outreach Manager, Caroleigh Pierce, is trots om voor een B Corp te werken: "Het betekent deel uitmaken van een beweging van merken die verder kijken dan winst en cijfers. We hebben een rapportcijfer om onze doelen te begeleiden en een routekaart om ons vooruit te helpen en altijd te verbeteren hoe we ons bedrijf runnen en voor onze mensen zorgen."

 

Of je nu een bedrijfseigenaar, een werknemer of een klant bent - jouw keuzes hebben altijd impact. Door B Corps te ondersteunen, kun je jouw persoonlijke bewustzijn en interactie met de kwesties die voor jou belangrijk zijn opbouwen en met jouw aankoop kiezen voor de wereld waarin je gelooft.